fredag 23 september 2016

Ny lista på bloggen, alternativa investeringar Crowdfunding


Igår lade jag till en ny lista här på boggen där du kan hitta alternativa investeringar i Crowdfunding bolag. För min egen del så passade jag på att skapa ett konto hos Pepins. Det blev även en investering där i bolaget Kronfönster.


Har ni tips på flera bra Crowdfunding siter utöver dem jag har i listan?


Tanken med crowdfunding förde mitt intresse direkt vidare till O-noterade bolag som inte ligger på den officiella marknaden. Kanske blir de flera investeringar i o-noterade bolag? Vad är fördelen och nackdelen kontra noterade och ej noterade bolag. Antar att det är svårare att sälja ett onoterat bolag.


Utöver crowdfunding då. Vart kan jag hitta investeringar i fina bolag som inte är börsnoterade. Har du några tips? En snabb sökning så dyker olistat.se, Onoterade.nu, Mangold.se, Bequoted.com och Alternativa.se


Denna listan med bla Spiltan och SenseAir som ser intressant ut från Alternativa:











1 kommentar:

  1. Fundedbyme.se är den som jag personligen har varit mest aktiv på då, de flesta bolag ligger runt 6.000 SEK i minimum investering och de har haft flera intressanta bolag.

    SvaraRadera