lördag 2 januari 2016

What makes you HAPPY?

Vad gör dig lycklig?

Jag hörde en siffra från en undersökning, dem menade på att snittet som en människa på en levnadstid är riktigt lycklig är endast 7 min av total lycka. Jag vill inte tror riktigt på det. Jag tror inte pengar gör dig lycklig :D men jag tror att pengarna ger dig friheten som kan ge dig lycka att uppnå saker, uppleva saker och framför all hjälpa andra. Så därför har jag tagit fram en egen lista här på saker som gör mig lycklig och som jag tror kan hjälpa andra.

Släpp det som har hänt i det förflutna. Det är borta. Allt du har är nu och dina planer för framtiden. Lev I nuet, likt ett barn.

Sluta klaga över dina problem och gör istället något åt dem. Ett litet steg närmare en tar dig närmare lösningen. Ta commando över ditt liv, du är din gud du bestämmer ditt eget öde.

Klappa dig på axeln för att du gjort det bästa du kunde istället för att klandra dig själv för att det inte blev perfekt. Tro aldrig att du kan vara perfekt eller sträva aldigt efter att bli de. Det går inte.

Undvik människor som är elaka, det spelar ingen roll vilka de är – de gör dig olycklig. Sluta umgås med människor som ger dig negativ energi.

Gör det NU! Du har en dröm. Vänta inte med att uppfylla den.

Lär dig nya saker. Nya kunskaper gör dig glad och stolt och du växer av dem.

Sluta jämföra dig med andra människor. Det du ser som verkar så himla bra kanske bara är en fasad. Alla människor har problem. Begränsa ditt nyhetsflöde och alla dessa social medier med skit som gör dig olycklig.

Skyll aldrig på din omgivning. Ta aldrig något personligt.

Ge inte upp. Det är bara den som ger upp som förlorar. Den som lär sig att kämpa blir gladare och stoltare som människa.

Säg ”nej” oftare. Den som alltid säger ja brukar till slut både känna sig – och bli – utnyttjad.

Inse att du inte kan vara allas vän. Det går inte om du ska vara sann mot dig själv.

Se till att få tid till dig själv ibland. Det är viktigt för att samla ihop det som är du. Egentid är välldigt viktigt, alla behöver olika mycket och har olika sätt att sammla energi.

Lyssna på din omgivning. Klagar de bara? Då är risken stor att du blir likadan.

Vad är din passion här i livet. Vad gör dig lycklig? Ta mer tid till sådant.

Mycket viktgt tycker jag är att vara TACKSAM för allt man har I livet, vänner, fam, livet.

Sätt stora mål och därefter mindre delmål som hjälper dig på vägen mot ditt stora mål.

Äta, sova och träna rätt är något som jag tror är viktigt för att må bra.

Ta hand om din ekonomi. Akta dig för kreditkort och förföriska erbjudanden som bara är till för att försörja säljare. Bli inte slav under pengar. Sov på alla köp och betala kontant så ofta du kan.

Imponera på dig själv, inte på andra. Mycket viktigt att tänka vem gör jag det här för? Är de för att någon annan tycker så eller är de verkligen för mig?

Att hjälpa andra ger mycket till glädje tillbaka, men tänk på att inte dra på dig andras problem som bli hängade på dina axlar.

Lotto och tipset är inte rätt väg till drömmen du har. Vägen till drömmen är eget sparande. Alla har olika sätt att spara, finn din väg.

Var aldrig rädd att misslyckas, det är något som du måste göra för att lära dig att lyckas.

Säg ”jag älskar dig” så ofta du bara kan till dina nära och kära

Förlåt dem som varit taskiga mot dig, gör upp med ditt förflutna.

Skaffa nya vänner. Det ger energi och nya infallsvinklar och nya lärdomar

Prova så mycket nya saker som du bara orkar, det ger positiv energi.

Lägg ner pengar på dig själv. Det är en smart investering.

Bara värdelösa människor saknar fiender. Ju mer du har åstadkommit i livet, desto fler hemliga och öppna fiender får du. Avundsjuka är något som man förtjänar, något man har jobbat till sig. Det är något att vara stolt över.

Bort med avundsjuka.


Kom ihåg att ingen kan göra dig lycklig, utom du. Du är din egen “gud” du skapar ditt eget öde, du väljer din egen väg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar